Pre-loader

Handelsbetingelser & Servicevilkår

Handelsbetingelser & Servicevilkår for HjemTek

Handelsbetingelser & Servicevilkår for HjemTek

HjemTek
Hindegade 6
1303 København K
TLF: +45 44 14 66 16
CVR: 44113910 (Enkeltmandsvirksomhed)

Betaling

HjemTek modtager online betalinger med Visa, Mastercard, ApplePay, Google Pay, Viabill. Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes. Vi tager ikke kortgebyrer. Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms. Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning: Denmark - Kroner (DKK).

HjemTek benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol, hvilket betyder, at din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

HjemTek's egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

  1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
  2. Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder

Levering

Leveringstiden for din ordre er 1-3 hverdage. Vi behandler din ordre inden for 48 timer. Alle kunder får besked så snart ordren er afsendt.

Ved bestillingsvare kan levering være 1 - 30 dage. Kontakt Kundeservice for nærmere information. HjemTek afsender varer med følgende: GLS, UPS, Bring og Postnord. Alt efter hvilket produkt vil der være mulighed for at vælge en eller flere fragt metoder. Fragten bliver beregnet ud fra den gældene fragtudbyder. Der er gratis levering ved køb over 499 kr. Du vil altid modtage et track and trace nummer, så du kan følge din pakke fra vores lagre og hjem til dig.

Pakkerne bliver sendt direkte fra samarbejdspartnere, så det kan forekomme, at leveringer sendes fra Tyskland eller Sverige. Uanset om du modtager 1 eller flere pakker, betaler du kun for den fragt, du ser ved check out. Og du vil modtage Track & Trace på alle dine pakker.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked

Returnering

Hos HjemTek har du 14 dages fortrydelsesret/ombytning fra den dag pakken er modtaget eller afhentet på posthus/pakkeboks. For at benytte dette skal kundeservice kontaktes inden for 14 dage fra modtagelsen. Kunden skal selv betale for fragtomkostningerne uanset om det er ombytning eller returnering.

  1. Gå til siden https://hjemtek.dk/pages/retur
  2. Udfyld Formularen Neders på siden .
  3. Kunden modtager en mail med en pakkelabel. Brugen af fragtlabelen koster 49 kr inkl. moms, som fratrækkes det beløb der tilbagebetales.
  1. Pakken pakkes forsigtigt ind på samme måde som ved modtagelsen. Kunden er ansvarlig for at pakken er Forsvarligt pakket ind.
  2. Print labelen ud, sæt den på kassen og aflever pakken på posthuset.
  3. : Når pakken modtages vil vi gennemgå om varen er i korrekt stand. du vil herefter modtage en mail om tilbagebetalingen

Bemærk: Kunden modtager ikke penge retur ved selvforvoldt skade.

Bemærk: Du kan ikke retunere din vare ved selv at levere pakken til adressen, Medmindre der forligger en skriftlig aftale om dette.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes: 
Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis

a) leveringen af det digitale indhold ikke sker mod betaling eller
b) udførelsen er påbegyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at du dermed mister sin fortrydelsesret, når vi har givet en bekræftelse på varigt medium.

HjemTek har ikke vare hvor fortrydelses retten ikke kan benyttes

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del af købsbeløbet retur. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Det er op til HjemTek at vurdere varens stand.

 Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, Vil det muligvis medføre en værdiforringelse af varen

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 Vi refunderer alle betalinger for varens købspris, Dog fratrækkes prisen for returlablen på
49 kr. Hvis denne benyttes. Du kan altid vælge at sende varen retur med egen fragtlabel

Du skal senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.  Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

HjemTek
Birkehusene 33 2690 Karlslunde 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Pakker modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Standardfortrydelsesformular

Fortrydelses formularen Finder du neders på siden af dette link.

https://hjemtek.dk/pages/retur

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til HjemTek i rimelig tid efter at du har opdaget fejlen. Her anses to måneder som rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer Vi dine rimelige fragtomkostninger.

Ved returnering bedes du følge disse trin

  1. Gå til siden https://hjemtek.dk/pages/retur
  2. Udfyld Formularen Neders på siden .
  3. Kunden modtager en mail med en pakkelabel.
  1. Pak forsendelsen forsvarligt ind, helst i original emballage, og sæt fragtlabel på pakken
  2. Print labelen ud, sæt den på kassen og aflever pakken på posthuset.
  1. Når vi modtager pakken, gennemgår vi produktet inden for 1-2 dage. Varen repareres eller erstattes.

Varen sendes til:

HjemTek
Birkehusene 33 2690 Karlslunde 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

pakker modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her:
EU Lovgivning

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse admin@hjemtek.dk