Pre-loader

Reklamation & Retur

HjemTek - Returnering og Reklamation

Returnering/Ombytning

Hos HjemTek har du 14 dages fortrydelsesret/ombytning fra den dag pakken er modtaget eller afhentet på posthus/pakkeboks. For at benytte dette skal kundeservice kontaktes inden for 14 dage fra modtagelsen. Kunden skal selv betale for fragtomkostningerne uanset om det er ombytning eller returnering.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del af købsbeløbet retur. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Det er op til HjemTek at vurdere varens stand. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, Vil dette medføre en værdiforringelse af varen

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer betalinger modtaget for Varen,

leveringsomkostninger er altid for kundens egen regning og benyttelse af Tilsendte returlabel fratrækkes der 49 kr for det beløb som du skal ha tilbage. medmindre andet er aftalt. varen skal senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen være afsendt fra dig.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Vi modtager ikke retur hvis varen er afleveret på virksomhedsadressen personligt uden forudgående særaftale, eller hvis varen sendes retur uden at formularen er udfyld og indsendt til os.

  1. Trin 1: Log Ind på siden  https://konto.hjemtek.dk/
  2. Trin 2: Gå Ind Under Ordre og find den ønskede ordre for returnering. tryk derefter på anmod om returnering
  3. Trin 3: Vælg antal og udfyld årsag til returneringen. uddyb venligst din begrundelse i bemærknings feltet.
  4. Trin 4: Afvent godkendelse og du får herefter tilsendt mail med returlabel.
  5. Trin 5: Pakken pakkes forsigtigt ind på samme måde som ved modtagelsen. Kunden er ansvarlig for at pakken er Forsvarligt pakket ind.
  6. Trin 6: Print labelen ud, sæt den på kassen og aflever pakken på posthuset.
  7. Trin 7: Når pakken modtages vil vi gennemgå om varen er i korrekt stand. du vil herefter modtage en mail om tilbagebetalingen

Bemærk: Kunden modtager ikke penge retur ved selvforvoldt skade.

Reklamation (RMA)

Ved reklamation skal kundeservice kontaktes hurtigst muligt. Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til HjemTek i rimelig tid efter at du har opdaget fejlen. Her anses to måneder som rimelig tid.

  1. Trin 1: Log Ind på siden  https://konto.hjemtek.dk/
  2. Trin 2: Gå Ind Under Ordre og find den ønskede ordre for returnering. tryk derefter på anmod om returnering
  3. Trin 3: Vælg antal og udfyld årsag til returneringen. uddyb venligst din begrundelse i bemærknings feltet.
  4. Trin 4: Afvent godkendelse og du får herefter tilsendt mail med returlabel.
  5. Trin 5: Pakken pakkes forsigtigt ind på samme måde som ved modtagelsen. Kunden er ansvarlig for at pakken er Forsvarligt pakket ind.
  6. Trin 6: Print labelen ud, sæt den på kassen og aflever pakken på posthuset.
  7. Trin 7: Når pakken modtages vil vi gennemgå om varen er i korrekt stand. du vil herefter modtage en mail om reparation eller erstatning

Kunden har ingen udgifter ved reklamation.